apartmani

Na hrvatskom turističkom tržištu iz godine u godinu raste broj privatnih iznajmljivača apartmana, vila te kuća za odmor. Turista je sve više, zarada je sjajna i praktički svatko tko ima bilo kakvu nekretninu na obali odlučuje se za biznis iznajmljivanja. Čak se i u kontinentalnoj Hrvatskoj turizam budi te je sve više iznajmljivača, pogotovo u Zagrebu. U tom smislu za sve iznajmljivače donosimo informacije o tome što sve treba imati u apartmanu kako bi se zadovoljili propisi i regulative.

Rješenje o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu

Svaki iznajmljivač dužan je imati Rješenje o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu (Rješenje o kategorizaciji). Ako već to nemate, možete podnijeti Zahtjev u županijskom uredu državne uprave. Potrebna vam je preslika osobne iskaznice, dokaz o vlasništvu, dokaz da se građevina može koristiti i izjava o zajedničkom kućanstvu. Također je nužno i kategorizirati objekt. Zahtjev za kategorizacijom također se podnosi u županijskom uredu državne uprave i točno je propisana minimalna kvadratura i oprema koju treba imati soba ili apartman za određeni broj zvjezdica.

PROČITAJTE: Iznajmljivanje apartmana rodbini: trebate li izdati račun?
PROČITAJTE: Savjeti za uspješno iznajmljivanje apartmana
PROČITAJTE: Kako postati iznajmljivač u 5 koraka!

S obzirom na to da je većina smještajnih jedinica apartmanskog tipa, donosimo vam dokument Uvjeti za kategorije apartmana i kuće za odmor gdje su vrlo detaljno navedeni svi uvjeti i specifikacije za te kategorije.

Označivanje smještaja

Na ulazu u vaš smještajni objekt ili negdje u neposrednoj blizini ulaza trebate na vidljivom mjestu postaviti standardiziranu plavu ploču, tj. natpis koji označuje vrstu i kategoriju objekta). To može biti apartman, soba, studio apartman, kuća za odmor itd.

apartmani ploča

Cjenik usluga

Svi iznajmljivači moraju imati službeni cjenik svojih usluga izražen u kunama te dostupan i istaknut u svakoj smještajnoj jedinici. Tih se cijena, dakako, iznajmljivači trebaju pridržavati, tj. ne smije se naplatiti viša cijena smještaja od one iskazane u cjeniku. Ipak, na neke istaknute cijene iznajmljivači u nekim slučajevima mogu odobriti popust. slučajevima.

Cjenik mora sadržavati informacije o vrsti smještaja, osnovne podatke o iznajmljivaču, cijenu usluge po terminima i iznos boravišne pristojbe (ako je uključena u cijenu to onda treba istaknuti). Cjenik mora biti potpisan od strane vlasnika smještajnog objekta.

Možda ne bi bilo loše da vam cjenik na nekoliko stranih jezika prevede agencija za prevođenje kako biste izbjegli sve eventualne nesporazume s gostima.

kategorizacija apartmana

Račun

Svaki iznajmljivač dužan je ispostaviti gostu račun za naplaćeni smještaj, i to neovisno o tome je li gost platio uslugu u gotovini ili putem transakcijskog računa. Račun mora sadržavati mjesto i datum izdavanja, broj računa, podatke o iznajmljivaču, vrstu i količinu usluga te ukupan iznos. Ako je iznajmljivač u sustavu PDV-a, na računu mora biti iskazan i porez. Iznajmljivači koji boravišnu pristojbu plaćaju paušalno na računu trebaju navesti da je boravišna pristojba uključena u cijenu.

Knjiga evidencije prometa i knjiga gostiju (eVisitor)

Iznajmljivači su dužni sve izdane račune upisivati u knjigu evidencije prometa. Također su donedavno bili dužni voditi i knjigu gostiju, tj. popis svih gostiju, a koji je trebalo čuvati minimalno dvije godine (stari način). Ipak, ako ste sve goste unijeli u sustav eVisitor, tada niste dužni posebno voditi i knjigu gostiju. Goste je potrebno u roku od 24 sata od dolaska prijaviti u sustav e-Visitor te ih također i odjaviti u roku od 24 sata po odlasku.

Sustav eVisitor znatno je olakšao poslovanje iznajmljivačima. Tako više ne moraju fizički odlaziti u Turističku zajednicu (osim ako ne posjedujete računalo ili tablet pa prijavu i odjavu i dalje obavljate u mjesnoj Turističkoj zajednici) i nema dodatne obveze posebnog vođenja popisa gostiju. Svi gosti – strani državljani automatski se prijavljuju i u MUP koji potom automatski povlači podatke iz tog sustava. Za često postavljana pitanja u vezi sustava eVisitor kliknite ovdje.

evisitor

Članarina Turističkoj zajednici

Iznajmljivači su dužni platiti boravišnu pristojbu i članarinu lokalnoj turističkoj zajednici. Privatni iznajmljivači plaćaju boravišnu pristojbu paušalno. Tada iznos ne ovisi o broju noćenja, nego se broj kreveta pomnoži s osnovicom u iznosu od 300,00 kuna s koeficijentom područja ovisno o turističkom razredu naselja. Također, ako iznajmljivač ostvaruje ukupan godišnji prihod veći od 300 tisuća kuna, ulazi u sustav PDV-a i dužan je obračunavati, naplaćivati te plaćati PDV (25%).

Knjiga žalbe

Iznajmljivači moraju gostima omogućiti pisani prigovor u knjizi žalbe. Gost uz takav prigovor treba ostaviti kućnu adresu ili pak adresu e-pošte na koju mu je iznajmljivač dužan odgovoriti u roku od najkasnije 15 dana. Iznajmljivač je također dužan sačuvati kopiju svog odgovora na prigovor gosta.


DODATNO:

Osiguranje – iznajmljivači po zakonu nisu obvezni imati osiguranje, ali preporučuje se da to imaju. Danas postoje razne specijalizirane police turističkog osiguranja koje iznajmljivače štite od provala u apartman za vrijeme boravka gosta, uništenih stvari u vlasništvu gosta, šteta u apartmanu (kućanski aparati, namještaj…) koje mogu počiniti gosti itd. Godišnja cijena osiguranja za apartman od 45 m2 kreće se već od 350 kn. Danas gotovo sve osiguravajuće kuće nude takve oblike osiguranja koji su kreirani specijalno za iznajmljivače.

osiguranje apartmana

Uređenje apartmana –  uređenje i opremanje apartmana nigdje nije službeno propisano. Ipak, danas je npr. nezamislivo da iznajmljujete apartmane bez WiFi interneta. Nakon što ste sigurni da ste zadovoljili minimalne tehničke uvjete i uvjete za kategorizaciju, potrudite se apartman urediti i opremiti na način da bude konkurentan na turističkom tržištu. Gostima je potrebno ponuditi lijep izgled, udobnost i komfor.

Čišćenje apartmana – mnogi iznajmljivači sami preuzimaju radnje u vezi čišćenja apartmana prije dolaska gostiju. Ipak, za one koji imaju više apartmana čišćenje je često “nemoguća misija” pa stoga moraju angažirati neku osobu koja će se pobrinuti za to. Ako vas zanima kvalitetna i relativno povoljna usluga čišćenja apartmana, pročitajte ovaj članak.

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here